Često postavljena pitanja

Što je 3DS?

3DS je usluga najvišeg standarda sigurne internetske kupnje koja omogućuje autentifikaciju klijenta i sigurnu potvrdu kupnje kreditnim, debitnim i prepaid karticama na web prodajnim mjestima označenim Mastercard ID Check i/ili VerifiedbyVisa odnosno Visa logotipom

Zašto je potreban 3DS?

3DS je potreban radi potvrde online kupnje, odnosno autentifikacije, što možemo usporediti sa situacijom kada se prilikom fizičke kupnje na prodajnom mjestu potvrda kartične transakcije provodi unosom PIN broja.

3DS je uveden radi vaše zaštite prilikom kupnje na internetu. Plaćanje se potvrđuje upisivanjem jednokratne zaporke koju dobivate SMS porukom (tzv. SMS OTP) ili putem m-token aplikacije, čime ste sigurni da ste kupovinu napravili baš vi.

Što je SMS OTP?

SMS OTP je jednokratna zaporka (One Time Password) koju od banke dobijete putem SMS poruke, a služi za potvrdu kupnje unosom primljenog koda na predviđeno mjesto na ekranu. SMS OTP kod se može se iskoristiti samo jednom te predstavlja jedinstveni kod za vašu sigurnu kupnju.

Što trebam za korištenje 3DS usluge?

Za korištenje 3DS usluge, autentifikaciju korisnika i potvrdu kupnje potrebno je imati:

  • besplatnu m-token uslugu OTP banke d.d. i/ili prethodno aktiviranu 3DS uslugu
  • mobilni telefon koji može primati SMS poruke i/ili m-token push poruke
  • važeći broj mobitela zabilježen u sustavu OTP banke d.d. Broj mobitela možete provjeriti i izmijeniti u poslovnici OTP banke d.d. ili putem usluge internet bankarstva OTP banke d.d.

Kako mogu aktivirati 3DS uslugu za sigurnu online kupnju?

Usluga se može aktivirati klikom na gumb „Aktivirajte 3-D Secure uslugu“ na web stranici OTP banke d.d.: https://www.otpbanka.hr/3-d-secure-program-sigurne-internetske-kupnje

Za eventualnu dodatnu podršku prilikom aktivacije usluge obratite se najbližoj poslovnici, Kontakt centru OTP banke d.d. ili detaljne upute pronađite ovdje.

Za klijente koji imaju ugovoreni m-token, a trgovac podržava nove sigurnosne standarde za online kupnju, autentifikacija prilikom online kupnje odvijat će se putem m-token push poruke. U suprotnom autentifikacija će ići putem jednokratne zaporke koju dobivate SMS porukom (tzv. SMS OTP).

Preporučujemo besplatno ugovaranje OTP m-token usluge s kojom vaša sigurna online kupnja može biti još brža.

Kako mogu aktivirati uslugu m-token za još bržu online kupnju?

Ako do sada niste koristili m-token u sklopu mobilne aplikacije kao metodu autentifikacije za internet kupnju, možete ga ugovoriti već sada besplatno u bilo kojoj poslovnici OTP banke d.d. ili putem usluge internet bankarstva.

Za ugovaranje m-tokena za 3DS uslugu ne naplaćuje se mjesečna naknada

Zašto aktivirati m-token uslugu?

Prednosti m-tokena su praktičnost i dostupnost. Ako imate pametni telefon s iOS ili Android operativnim sustavom odaberite m-token koji je uvijek s vama.

Osim za kupnju na internetu m-token možete koristiti i za prijavu na vaše OTP internet bankarstvo i sigurnu identifikaciju putem Kontakt centra OTP banke d.d. kao dokaz da ste to stvarno Vi.

Također, usluga m-token omogućuje prijavu na sve usluge e-Građani, uključujući i izdavanje EU digitalnih COVID potvrda.

Ugovaranje m-tokena za 3DS uslugu je besplatno za sve klijente i ne naplaćuje se mjesečna naknada

Mogu li autentificirati i potvrditi online kupnju na više različitih načina?

Da. U slučaju aktivirane m-token i 3DS usluge, autentifikacija i potvrda kupnje provodi se prioritetno putem m-token push poruke, dok jednokratna zaporka koja se dobiva SMS porukom (tzv. SMS OTP) služi kao alternativni kanal potvrde kupnje.

Kako se mogu autentificirati tijekom online kupnje?

U postupku online kupnje karticama OTP banke d.d., OTP 3DS prozor vas upućuje na daljnje korake ovisno o autentifikacijskom modulu kojeg ste aktivirali.

  • Korisnici m-tokena će zaprimiti push poruku s detaljima transakcije na mobilni telefon i potvrditi ih kroz m-token aplikaciju (unosom PIN-a m-token aplikacije ili biometrijom; faceID, odnosno otisak prsta). Svaka push poruka prikazuje se jednako, neovisno o mobilnom uređaju, u gornjem dijelu ekrana.
  • Korisnici koji koriste SMS OTP će unijeti PIN u početni 3DS prozor prilikom plaćanja, na osnovu kojeg će putem SMS poruke zaprimiti jednokratnu zaporku za potvrdu transakcije (SMS OTP). PIN koji treba unijeti na prvom 3DS prozoru je onaj je koji ste inicijalno postavili prilikom aktiviranja 3DS usluge.

Mora li se kod svih online transakcija pojaviti 3DS ekran za potvrdu kupnje?

3DS ekran za potvrdu kupnje se javlja u većini transakcija, ali ne uvijek te ovisi je li trgovac uključen u 3DS sustav sigurne kupnje ili je odlučio preuzeti rizik za trošak financijske štete na sebe.

U svakom slučaju vaša transakcija je sigurna ako imate aktiviranu 3DS uslugu. Prema PSD2 EU regulativi nove verzije 3DS protokola za cilj imaju omogućiti brzi tijek autentifikacije i potvrde kupnje, odnosno propustiti što više transakcija kao frictionless, to jest bez potrebe da korisnik sam dodatno unosi potrebne autentifikacijske podatke (m-tokenom, SMS jednokratnom zaporkom).

U tom slučaju trgovac putem 3DS protokola šalje banci izdavatelju kartice podatke na kontrolu s ciljem da banka potvrdi autentičnost korisnika i po mogućnosti „propusti“ takvu transakciju.

Proces je sličan beskontaktnoj kupovini na POS uređajima bez unosa PIN broja.

Koje su online transakcije izuzete od korisnikove autentifikacije?

Jednako kao i na fizičkim prodajnim mjestima, na web prodajnim mjestima moguće je napraviti ukupno pet uzastopnih transakcija bez dodatne potvrde ako su u pojedinačnom iznosu do 30 eura i ako je zbroj takvih kupovina niži od 100 eura.

Dodatno, online pretplate na usluge pružatelja iz Europskog gospodarskog prostora (EEA) korisnici će trebati inicijalno potvrditi 3DS autentifikacijom te je ponovno potvrditi svakih šest mjeseci.

Mogu li se odjaviti od korištenja 3DS usluge?

Ne, 3DS usluga se ne može odjaviti. Riječ je o standardu koji vas štiti od neovlaštene upotrebe kartice na web prodajnim mjestima, a što znači i obvezu aktiviranja same usluge.

3DS usluga je za vas besplatna kao i upotreba m-tokena u 3DS programu sigurne kupnje

Potrebna mi je pomoć u korištenju 3DS usluge, a odgovore ne mogu ovdje pronaći?

Ako vam je potrebna dodatna pomoć, molimo nazovite naš Kontakt centar na broj 0800 21 00 21 ili +385 21 559 110 za pozive iz inozemstva. Također, detalji o tijeku provođenja 3DS transakcija kao i aktivaciji tokena za 3DS uslugu možete naći na web stranicama OTP banke d.d. pod izbornikom Online usluge: 3D Secure i m-token 

Već koristim uslugu OTP Direkt/internet bankarstvo, trebam li ugovoriti m-token za korištenje 3DS usluge?

Ako već imate ugovoren i aktiviran m-token za prijavu na internet bankarstvo OTP banke d.d., nije ga potrebno ponovo ugovoriti za korištenje 3DS usluge, odnosno za sigurnu online kupnju.

Ako još nemate m-token, možete ga ugovoriti putem internet bankarstva ili u najbližoj poslovnici OTP banke d.d.

Kako sigurno kupovati na internetu?

Svoje kartične podatke ne otkrivajte nikome, nikada ne šaljite presliku kartice, broj kartice, PIN broj ili druge podatke o kartici putem elektronske pošte, društvenih mreža, Messengerom, WhatsAppom, Viberom ili drugim servisima. OTP banka d.d. vas nikada neće tražiti te podatke.

Provjerite internetske adrese prilikom kupnje. Pouzdanost internetske trgovine možete provjeriti unosom netočnog imena korisnika i/ili zaporke, jer se takvi podaci ne mogu provjeriti na lažnim stranicama. Njima je cilj samo prikupljanje povjerljivih podataka korisnika pa će i to ukazati na lažnu internetsku trgovinu.

Nemojte vjerovati predobrim ponudama, a svoje osobne podatke i podatke o kartici ne unosite u ponude primljene putem e-mail poruka, društvenih mreža ili drugih kanala. OTP banka d.d. nikada na takav način od vas ne traži tu vrstu informacija i sve takve poruke su opasne. Više detalja i savjeta za sigurnu kupnju nalaze se na stranicama OTP banke d.d. na adresi Zlatna pravila za online kupovinu

Na stranici trgovca prilikom online kupnje dobio sam upozorenje da mi je kartica nevažeća i da pokušam s drugom karticom, što trebam napraviti?

Ako imate aktiviranu 3DS uslugu, a dobijete upozorenje o nevažećoj kartici, provjerite jesu li traženi podaci ispravno uneseni.

Ako niste sigurni jeste li aktivirali 3DS uslugu ili problem i dalje postoji, javite se Kontakt centru OTP banke d.d. na broj 0800 21 00 21 ili +385 21 559 110 za pozive iz inozemstva.

Zaboravio sam PIN koji mi je potreban za 3DS uslugu, kako ga mogu pronaći?

Ako ste zaboravili PIN broj koji vam je potreban da biste dobili jednokratnu zaporku putem SMS poruke (tzv. SMS OTP), na stranicama OTP banke d.d. klikom na opciju „Zaboravili ste PIN?“, otvorit će se ekrani za potvrdu identiteta odnosno broj kartice, OIB i datum rođenja, a nakon čega možete odabrati novi PIN. Poveznica na 3DS uslugu OTP banke d.d.

Ako ste zaboravili PIN za m-token , izmjenu je moguće napraviti putem Kontakt centra pozivom na broj 0800 21 00 21 ili +385 21 559 110 za pozive iz inozemstva.

Isteklo mi je vrijeme za potvrdu online kupnje, što trebam napraviti?

Ponovite proces plaćanja, unosa broja kartice i ostalih podataka, najčešće vraćanje na prethodni korak košarice internet trgovine.

Isteklo mi je vrijeme za potvrdu transakcije m-token push porukom/unosom jednokratne zaporke primljene SMS porukom, kako da završim kupovinu?

U slučaju kada nije bilo odgovora na pristiglu push poruku putem m-tokena odnosno isteklo je vrijeme za potvrdu push porukom (tzv. time out), automatski će se otvoriti ekran za slanje SMS OTP poruke.

Potrebno je unijeti PIN koji ste kreirali prilikom aktivacije 3DS usluge, na osnovi kojeg ćete putem SMS poruke zaprimiti jednokratnu zaporku za potvrdu transakcije.

U ovom slučaju, jednokratna zaporka poslana na vaš mobilni telefon SMS porukom vrijedi tri (3) minute od trenutka slanja.

Ako je vrijeme za unos jednokratne zaporke primljene SMS porukom isteklo, ponovite opciju "Ponovno pošalji SMS OTP“ kako biste zaprimili novu jednokratnu zaporku.

Potvrdio sam online kupnju putem m-token push poruke/unosom jednokratne zaporke primljene SMS porukom, ali me nije vratilo na stranicu trgovca, kako ću završiti kupnju?

Trgovac će rezervirati sredstva izravno na vašem računu i poslati vam e-poruku kojom prihvaća vašu narudžbu. Ako niste dobili potvrdu trgovca ili na računu ne postoji rezervacija u iznosu kupnje, za provjeru narudžbe i plaćanja kontaktirajte izravno trgovca.

Također, možete provjeriti i sadržaj vaše košarice jer kod većine trgovaca ako kupovina nije dovršena, košarica će i dalje imati sadržaj koji ste htjeli kupiti.

S obzirom na to da banka nije odgovorna za ponašanje trgovca i ne vidi detalje obavljene kupnje, sve upitne situacije najbolje je direktno provjeriti s trgovcem.

Isteklo mi je vrijeme narudžbe na stranici trgovca dok sam aktivirao 3DS uslugu, trebam li ponoviti narudžbu?

Da, stranica trgovca će vas uputiti da ponovite kupnju, najvjerojatnije povratkom u prethodni korak vaše košarice.

3DS je uključen, a ne prolazi mi internet kupnja karticom. Što trebam napraviti?

  • Provjerite podržava li vaš mobitel SMS OTP / i ili m-token. Za korištenje 3DS usluge morate imati mobilni telefon koji može primati SMS poruke i/ili m-token push poruke.
  • Možda nemate aktiviran niti jedan od autentifikacijskih modula. U tom slučaju preporučujemo besplatno ugovaranje OTP m-token usluge već sada, besplatno u bilo kojoj poslovnici OTP banke d.d. ili putem usluge internet bankarstva OTP banke d.d.

Nije mi došao SMS s jednokratnom lozinkom. Što trebam napraviti?

Potrebno je provjeriti podudara li se broj vašeg mobitela s brojem koji se javlja na 3DS ekranu.

  • U slučaju da se vaš broj mobitela ne podudara s prikazanim na 3DS ekranu možete ga izmijeniti u poslovnici OTP banke d.d. ili putem usluge OTP internet bankarstva.
  • Ako problem i dalje postoji nazovite Kontakt centar OTP banke d.d. pozivom na broj 0800 21 00 21 ili +385 21 559 110 za pozive iz inozemstva.

Također, za vrijeme boravka u inozemstvu moguće su tehničke poteškoće zbog roaminga.

Ako primate poruke OTP banke d.d. putem Vibera pokušajte se spojiti na neku od Wi-Fi mreža koje su obično dostupne.

Kako biste izbjegli ovakve situacije tijekom boravka u inozemstvu, preporučujemo besplatno ugovaranje OTP m-token usluge.

Zašto mi nekad dolazi SMS, a nekad m-token push poruka?

Ovisno o verziji sigurnosnih 3DS standarda koju podržava pojedino internetsko prodajno mjesto dobit ćete SMS ili m-token push poruku s detaljima transakcije.

S obzirom na to da neka prodajna mjesta još nisu implementirala novi način potvrde (m-token push poruku), u određenom broju slučajeva i dalje ćete upotrebljavati dosadašnju metodu autentifikacije - jednokratnu zaporku primljenu SMS porukom (tzv. SMS OTP).

U slučaju kada nije bilo odgovora na pristiglu m-token push poruku (isteklo je vrijeme – time out), automatski ćete dobiti jednokratnu zaporku putem SMS poruke (tzv. SMS OTP) koja je definirana kao alternativna metoda autentifikacije.