OTP Token

Uvod

Token je sigurnosni uređaj koji se koristi za identifikaciju korisnika prilikom prijave u sustav eLEMENT@ - Internet bankarstva (generiranjem jednokratnih zaporki) te za digitalno potpisivanje (autorizaciju) financijskih transakcija. Token je zaštićen PIN-om duljine 4 znamenke, kako bi se onemogućilo njegovo neovlašteno korištenje. Na poleđini tokena naveden je serijski broj tokena koji se koristi za prijavu u sustav eLEMENT@ Internet bankarstva.

OTP token

Prvo korištenje tokena

Prilikom ugovaranja usluge eLEMENT@ internet bankarstvo korisnik dobiva na korištenje token, a poštom mu se dostavlja inicijalni PIN (Personal Identification Number) - osobni identifikacijski broj. Prvo korištenje tokena zahtijeva obveznu promjenu inicijalnog PIN-a koji Vam je dostavila Banka. Inicijalni PIN se zamjenjuje osobnim PIN-om koji se ubuduće koristi prilikom svakog korištenja tokena.

Promjena inicijalnog PIN-a

  1. Uključite token pritiskom na tipku OTP token
  2. Na ekranu tokena pojavljuje se poruka "_ _ _ _ PIN"
  3. Unesite inicijalni PIN koji Vam je dostavila Banka
  4. Nakon ispravno unesenog inicijalnog PIN-a na ekranu se pojavljuje poruka "_ _ _ _ NEW PIN"
  5. Unesite osobni PIN od 4 znamenke OBAVEZNO različite od inicijalnog PIN-a
  6. Na ekranu tokena pojavljuje se poruka "_ _ _ _ PIN CONF"
  7. Unesite ponovno osobni PIN
  8. Nakon ispravno unesenog osobnog PIN-a na ekranu tokena pojavljuje se poruka "NEW PIN CONF", što znači da ste uspješno promijenili inicijalni PIN.
  9. Na ekranu se pojavljuje poruka "APPLI -", a daljnje korištenje tokena opisano je u sljedećim točkama ove upute.

Kod izbora osobnog PIN-a izbjegavajte jednostavne i uobičajene kombinacije (na primjer 1234, 5555, osobni PIN baziran na datumu rođenja, broju registarskih pločica i sl.). Na opisani način promijenili ste inicijalni PIN koji Vam je dodijelila Banka u osobni PIN, čime prestaje važiti inicijalni PIN. Osobni PIN unosi se u token prilikom svakog korištenja. Preporučujemo da ne zapisujete osobni PIN, a pogotovo ne na token. Osobni PIN poznat je samo Vama, ne povjeravajte ga nikome, jer odgovornost za neovlašteno korištenje tokena snosite isključivo sami.

Ukoliko tijekom unosa osobnog PIN-a unesete pogrešnu znamenku, možete je obrisati pritiskom na tipku OTP token, što Vam omogućuje nastavak unosa. Kod pogrešnog unosa osobnog ili inicijalnog PIN-a na ekranu se pojavljuje poruka "FAIL x" (x - redni broj pogrešnog unosa). Pritiskom na tipku OTP token omogućuje se ponovni unos ispravnog PIN-a. Nakon tri pogrešna unosa osobnog PIN-a na ekranu se pojavljuje poruka "LOCK PIN" i niz od 7 znamenki. Na taj način token se samostalno štiti od neovlaštenog korištenja. U tom slučaju potrebno je kontaktirati Kontakt centar OTP banke na telefon 0800 21 00 21 ili 072 21 00 21. Za identifikaciju korisnika kod telefonske prijave zaključanog tokena koristi se "TAJNA RIJEČ" koju ste odredili na Pristupnici prilikom ugovaranja usluge Internet bankarstva.

Generiranje jednokratne zaporke

Na web stranici Banke, prilikom prijave u sustav eLEMENT@ Internet bankarstva potrebno je unijeti dva identifikacijska podatka

  • Serijski broj tokena
  • Jednokratna zaporka Appl 1

U polje "Serijski broj tokena" upišite serijski broj koji se nalazi na poleđini tokena (broj od 8 znamenki bez unosa crtica)

U polje "Jednokratna zaporka - APPLI 1" upišite jednokratnu zaporku s ekrana tokena (6 znamenki) koju ćete dobiti na sljedeći način:

  1. Uključite token pritiskom na tipku OTP token
  2. Na ekranu tokena pojavljuje se poruka "_ _ _ _ PIN"
  3. Unesite osobni PIN
  4. Na ekranu tokena pojavljuje se poruka "APPLI - "
  5. Pritisnite tipku 1
  6. Na ekranu tokena pojavljuje se jednokratna zaporka od 6 znamenki

U slučaju ispravnog upisa serijskog broja tokena te jednokratne zaporke otvara se stranica eLEMENT@Internet bankarstva s glavnim izbornikom putem kojeg možete obavljati upite i financijske transakcije. Prijava u sustav eLEMENT@ Internet bankarstva nije moguća s iskorištenim ili unaprijed generiranim jednokratnim zaporkama.

Autorizacija transakcija

Unesene financijske transakcije potrebno je autorizirati digitalnim potpisom. Prema korisničkim uputama za aplikaciju eLEMENT@ Internet bankarstva unesite nalog za plaćanje i pokrenite transakciju autorizacije naloga. Označite naloge koje želite poslati na izvršenje i odaberite opciju "Autoriziraj". Na stranici se u polju "Data (APPLI 2)" pojavljuje osmeroznamenkasti broj (autorizacijski upit) koji je potrebno upisati u token.

  1. Uključite token pritiskom na tipku OTP token
  2. Na ekranu tokena pojavljuje se poruka "_ _ _ _ PIN"
  3. Unesite osobni PIN
  4. Na ekranu tokena pojavljuje se poruka "APPLI - "
  5. Pritisnite tipku 2
  6. Na ekranu tokena pojavljuje se "_ _ _ _ _ _ _ _" (osam crtica)
  7. Unesite osmeroznamenkasti broj sa web stranice (polje "Data APPLI 2") u token
  8. Na ekranu tokena pojavljuje se šesteroznamenkasti odgovor
  9. Prepišite odgovor sa ekrana tokena u naznačeno polje na web stranici - MAC
  10. Izvršite nalog odabirom opcije "Autoriziraj" (Ako ste ispravno upisali odgovor otvara se stranica s porukom o uspješno provedenom nalogu)

Izmjena PIN-a

Osobni PIN moguće je promijeniti u svakom trenutku kada smatrate da je to potrebno.

Izmjena osobnog PIN-a obavlja se na sljedeći način:

  1. Uključite token pritiskom na tipku OTP token
  2. Na ekranu tokena pojavljuje se poruka "_ _ _ _ PIN"
  3. Unesite osobni PIN
  4. Na ekranu tokena pojavljuje se poruka "APPLI - "
  5. Pritisnite i držite pritisnutu tipku OTP token dok se na ekranu tokena ne pojavi poruka "_ _ _ _ NEW PIN"
  6. Unesite novi PIN duljine 4 znamenke po Vašem izboru
  7. Na ekranu tokena pojavljuje se poruka "_ _ _ _ PIN CONF"
  8. Unesite ponovno novi PIN
  9. Nakon ispravno unesenog novog PIN-a na ekranu tokena pojavljuje se poruka "NEW PIN CONF"

Otključavanje tokena

Nakon tri pogrešna unosa osobnog PIN-a token se automatski zaključava. Na taj način uređaj se samostalno štiti od neovlaštenog korištenja. Kod zaključanog tokena na ekranu se pojavljuje poruka "LOCK PIN" i niz od 7 znamenki. U tom slučaju obratite se Kontakt centru OTP banke na telefon 0800 21 00 21 ili 072 21 00 21 (birajte opciju 3). Operater Kontakt centra će Vam reći zaporku za "otključavanje" koju ćete upisati u token. Kao rezultat uspješnog "otključavanja" tokena na ekranu se pojavljuje poruka "_ _ _ _ NEW PIN" i u token je potrebno unijeti novi PIN za daljnje korištenje tokena. Nije dozvoljeno samostalno otključavanje tokena. Svaki pokušaj neovlaštenog otključavanja tokena rezultira blokadom tokena koji više nećete moći koristiti, a Banka će Vam izdati zamjenski token koji se naplaćuje u skladu sa Tarifom naknada Banke.

Zaboravili ste PIN?

Nakon tri pogrešna unosa osobnog PIN-a token se automatski "zaključava". Na ekranu se pojavljuje poruka "LOCK PIN" i niz od 7 znamenki. U tom slučaju obratite se Kontakt centru OTP banke na telefon 0800 21 00 21 ili 072 21 00 21.

Isključivanje tokena

Token se isključuje kratkim pritiskom na tipku OTP token. Nakon 50 sekundi uređaj se automatski isključuje.

"Sigurnosni prsten" oko tipke OTP token onemogućuje nekontrolirano uključivanje tokena.

Gubitak ili krađa tokena

U slučaju gubitka ili krađe tokena nazovite Kontakt centar OTP banke na telefon 0800 21 00 21 ili 072 21 00 21 ili se javite u najbližu poslovnicu Banke. Po primitku prijave o gubitku ili krađi tokena isti će biti blokiran, a Vama se izdaje zamjenski token koji se naplaćuje sukladno Tarifi naknada Banke.

Trajanje baterije

Predviđeno vrijeme trajanja baterije je 7 do 10 godina. Ukoliko dođe do pražnjenja baterije na ekranu tokena pojavljuje se poruka "LOW BATTERY". Molimo Vas da u tom slučaju ne pokušavate otvoriti token, već nazovite Kontakt centar OTP banke na telefon 0800 21 00 21 ili 072 21 00 21 ili se javite u najbližu poslovnicu Banke.

 

Kontakt centar OTP banke d.d. - telefonska služba pomoći korisnicima Internet i mobilnog bankarstva.

Za građane: od ponedjeljka do petka od 8:00 do 20:30 i subotom od 8:00 do 13:00

Za poslovne korisnike: od ponedjeljka do petka od 8:00 do 17:00

Za prijavu izgubljene kartice, autorizaciju i bankomate radno vrijeme je 24 sata, svim radnim danima, subotom, nedjeljom i državnim praznicima.

Telefon: 0800 21 00 21, 072 21 00 21

E-mail: info@otpbanka.hr / za poslovne korisnike: podrskapravneosobe@otpbanka.hr