OTP Token

Uvod

Token je sigurnosni uređaj koji se koristi za identifikaciju korisnika prilikom prijave u sustav eLEMENT@ - Internet bankarstva (generiranjem jednokratnih zaporki) te za digitalno potpisivanje (autorizaciju) financijskih transakcija. Token je zaštićen PIN-om duljine 4 znamenke, kako bi se onemogućilo njegovo neovlašteno korištenje. Na poleđini tokena naveden je serijski broj tokena koji se koristi za prijavu u sustav eLEMENT@ Internet bankarstva.

Prvo korištenje tokena

Prilikom ugovaranja usluge eLEMENT@ internet bankarstvo korisnik dobiva na korištenje token, a poštom mu se dostavlja inicijalni PIN (Personal Identification Number) - osobni identifikacijski broj. Prvo korištenje tokena zahtijeva obveznu promjenu inicijalnog PIN-a koji Vam je dostavila Banka. Inicijalni PIN se zamjenjuje osobnim PIN-om koji se ubuduće koristi prilikom svakog korištenja tokena.

Promjena inicijalnog PIN-a

  1. Uključite token pritiskom na tipku
  2. Na ekranu tokena pojavljuje se poruka "_ _ _ _ PIN"
  3. Unesite inicijalni PIN koji Vam je dostavila Banka
  4. Nakon ispravno unesenog inicijalnog PIN-a na ekranu se pojavljuje poruka "_ _ _ _ NEW PIN"
  5. Unesite osobni PIN od 4 znamenke OBAVEZNO različite od inicijalnog PIN-a
  6. Na ekranu tokena pojavljuje se poruka "_ _ _ _ PIN CONF"
  7. Unesite ponovno osobni PIN
  8. Nakon ispravno unesenog osobnog PIN-a na ekranu tokena pojavljuje se poruka "NEW PIN CONF", što znači da ste uspješno promijenili inicijalni PIN.
  9. Na ekranu se pojavljuje poruka "APPLI -", a daljnje korištenje tokena opisano je u sljedećim točkama ove upute.

Kod izbora osobnog PIN-a izbjegavajte jednostavne i uobičajene kombinacije (na primjer 1234, 5555, osobni PIN baziran na datumu rođenja, broju registarskih pločica i sl.). Na opisani način promijenili ste inicijalni PIN koji Vam je dodijelila Banka u osobni PIN, čime prestaje važiti inicijalni PIN. Osobni PIN unosi se u token prilikom svakog korištenja. Preporučujemo da ne zapisujete osobni PIN, a pogotovo ne na token. Osobni PIN poznat je samo Vama, ne povjeravajte ga nikome, jer odgovornost za neovlašteno korištenje tokena snosite isključivo sami.

Ukoliko tijekom unosa osobnog PIN-a unesete pogrešnu znamenku, možete je obrisati pritiskom na tipku , što Vam omogućuje nastavak unosa. Kod pogrešnog unosa osobnog ili inicijalnog PIN-a na ekranu se pojavljuje poruka "FAIL x" (x - redni broj pogrešnog unosa). Pritiskom na tipku omogućuje se ponovni unos ispravnog PIN-a. Nakon tri pogrešna unosa osobnog PIN-a na ekranu se pojavljuje poruka "LOCK PIN" i niz od 7 znamenki. Na taj način token se samostalno štiti od neovlaštenog korištenja. U tom slučaju potrebno je kontaktirati Kontakt centar OTP banke (helpdesk) na telefon 072-201-555. Za identifikaciju korisnika kod telefonske prijave zaključanog tokena koristi se "TAJNA RIJEČ" koju ste odredili na Pristupnici prilikom ugovaranja usluge Internet bankarstva.

Generiranje jednokratne zaporke

Na web stranici Banke, prilikom prijave u sustav eLEMENT@ Internet bankarstva potrebno je unijeti dva identifikacijska podatka

  • Serijski broj tokena
  • Jednokratna zaporka Appl 1

U polje "Serijski broj tokena" upišite serijski broj koji se nalazi na poleđini tokena (broj od 8 znamenki bez unosa crtica)

U polje "Jednokratna zaporka - APPLI 1" upišite jednokratnu zaporku s ekrana tokena (6 znamenki) koju ćete dobiti na sljedeći način:

  1. Uključite token pritiskom na tipku
  2. Na ekranu tokena pojavljuje se poruka "_ _ _ _ PIN"
  3. Unesite osobni PIN
  4. Na ekranu tokena pojavljuje se poruka "APPLI - "
  5. Pritisnite tipku 1
  6. Na ekranu tokena pojavljuje se jednokratna zaporka od 6 znamenki

U slučaju ispravnog upisa serijskog broja tokena te jednokratne zaporke otvara se stranica eLEMENT@Internet bankarstva s glavnim izbornikom putem kojeg možete obavljati upite i financijske transakcije. Prijava u sustav eLEMENT@ Internet bankarstva nije moguća s iskorištenim ili unaprijed generiranim jednokratnim zaporkama.

Autorizacija transakcija

Unesene financijske transakcije potrebno je autorizirati digitalnim potpisom. Prema korisničkim uputama za aplikaciju eLEMENT@ Internet bankarstva unesite nalog za plaćanje i pokrenite transakciju autorizacije naloga. Označite naloge koje želite poslati na izvršenje i odaberite opciju "Autoriziraj". Na stranici se u polju "Data (APPLI 2)" pojavljuje osmeroznamenkasti broj (autorizacijski upit) koji je potrebno upisati u token.

  1. Uključite token pritiskom na tipku
  2. Na ekranu tokena pojavljuje se poruka "_ _ _ _ PIN"
  3. Unesite osobni PIN
  4. Na ekranu tokena pojavljuje se poruka "APPLI - "
  5. Pritisnite tipku 2
  6. Na ekranu tokena pojavljuje se "_ _ _ _ _ _ _ _" (osam crtica)
  7. Unesite osmeroznamenkasti broj sa web stranice (polje "Data APPLI 2") u token
  8. Na ekranu tokena pojavljuje se šesteroznamenkasti odgovor
  9. Prepišite odgovor sa ekrana tokena u naznačeno polje na web stranici - MAC
  10. Izvršite nalog odabirom opcije "Autoriziraj" (Ako ste ispravno upisali odgovor otvara se stranica s porukom o uspješno provedenom nalogu)

Izmjena PIN-a

Osobni PIN moguće je promijeniti u svakom trenutku kada smatrate da je to potrebno.

Izmjena osobnog PIN-a obavlja se na sljedeći način:

  1. Uključite token pritiskom na tipku
  2. Na ekranu tokena pojavljuje se poruka "_ _ _ _ PIN"
  3. Unesite osobni PIN
  4. Na ekranu tokena pojavljuje se poruka "APPLI - "
  5. Pritisnite i držite pritisnutu tipku dok se na ekranu tokena ne pojavi poruka "_ _ _ _ NEW PIN"
  6. Unesite novi PIN duljine 4 znamenke po Vašem izboru
  7. Na ekranu tokena pojavljuje se poruka "_ _ _ _ PIN CONF"
  8. Unesite ponovno novi PIN
  9. Nakon ispravno unesenog novog PIN-a na ekranu tokena pojavljuje se poruka "NEW PIN CONF"

Otključavanje tokena

Nakon tri pogrešna unosa osobnog PIN-a token se automatski zaključava. Na taj način uređaj se samostalno štiti od neovlaštenog korištenja. Kod zaključanog tokena na ekranu se pojavljuje poruka "LOCK PIN" i niz od 7 znamenki. U tom slučaju obratite se Kontakt centru OTP banke (helpdesk) na telefon 072-201-555 (birajte opciju 3). Operater Kontakt centra će Vam reći zaporku za "otključavanje" koju ćete upisati u token. Kao rezultat uspješnog "otključavanja" tokena na ekranu se pojavljuje poruka "_ _ _ _ NEW PIN" i u token je potrebno unijeti novi PIN za daljnje korištenje tokena. Nije dozvoljeno samostalno otključavanje tokena. Svaki pokušaj neovlaštenog otključavanja tokena rezultira blokadom tokena koji više nećete moći koristiti, a Banka će Vam izdati zamjenski token koji se naplaćuje u skladu sa Tarifom naknada Banke.

Zaboravili ste PIN?

Nakon tri pogrešna unosa osobnog PIN-a token se automatski "zaključava". Na ekranu se pojavljuje poruka "LOCK PIN" i niz od 7 znamenki. U tom slučaju obratite se Kontakt centru OTP banke (helpdesk) na telefon 072-201-555.

Isključivanje tokena

Token se isključuje kratkim pritiskom na tipku . Nakon 50 sekundi uređaj se automatski isključuje.

"Sigurnosni prsten" oko tipke onemogućuje nekontrolirano uključivanje tokena.

Gubitak ili krađa tokena

U slučaju gubitka ili krađe tokena nazovite Kontakt centar OTP banke (helpdesk) na telefon 072-201-555 ili se javite u najbližu poslovnicu Banke. Po primitku prijave o gubitku ili krađi tokena isti će biti blokiran, a Vama se izdaje zamjenski token koji se naplaćuje sukladno Tarifi naknada Banke.

Trajanje baterije

Predviđeno vrijeme trajanja baterije je 7 do 10 godina. Ukoliko dođe do pražnjenja baterije na ekranu tokena pojavljuje se poruka "LOW BATTERY". Molimo Vas da u tom slučaju ne pokušavate otvoriti token, već nazovite Kontakt centar OTP banke (helpdesk) na telefon 072-201-555 ili se javite u najbližu poslovnicu Banke.

 

Kontakt centar OTP banke - telefonska služba pomoći korisnicima internet i mobilnog bankarstva.

Radno vrijeme: radnim danom od 08:00 do 21:00 i subotom od 08:00 do 13:00

Telefon: 072-201-555

E-mail: helpdesk@otpbanka.hr, info@otpbanka.hr