SBCard Token

Uvod

SBcard token je sigurnosni uređaj koji se koristi za identifikaciju korisnika prilikom prijave u sustav eLEMENT@ - Internet bankarstva (generiranjem jednokratnih zaporki) te za digitalno potpisivanje (autorizaciju) financijskih transakcija. Token je zaštićen PIN-om duljine 4 znamenke, kako bi se onemogućilo njegovo neovlašteno korištenje. Na poleđini tokena naveden je serijski broj tokena koji se koristi za prijavu u sustav eLEMENT@ Internet bankarstva.

 

Prvo korištenje tokena

Prvo korištenje tokena zahtijeva obveznu promjenu inicijalnog PIN-a koji Vam je dostavila Banka. Inicijalni PIN se zamjenjuje osobnim PIN-om koji se ubuduće koristi prilikom svakog korištenja tokena.

Promjena inicijalnog PIN-a

  1. Uključite uređaj pritiskom na gumb za paljenje (sasvim desno, izdvojen). Ukoliko je sve u redu, zaslon će prikazati poruku PIN.
  2. Unesite inicijalni PIN (četveroznamenkasti broj) koji ste dobili u poslovnici i pritisnite OK.
  3. Zaslon će prikazati poruku MODE (način rada). Pritisnite 0.
  4. Na zaslonu će se pokazati poruka NEW PIN (novi PIN), nakon čega možete unijeti PIN broj po vašem odabiru.
  5. Unesite odabrani PIN broj i pritisnite OK (za brisanje unesenih znamenki pritisnite C).
  6. Na zaslonu će se prikazati poruka CONFIRM (potvrdi). Ponovite unos vašeg PIN broja i pritisnite OK (za brisanje unesenih znamenki pritisnite C).
  7. Poruka FAILURE (neuspjeh) označava da niste ponovili isti PIN broj te vas uređaj vraća na korak 4. Poruka SUCCESS (uspjeh)na zaslonu potvrđuje uspješan unos vašeg jedinstvenog PIN broja i uređaj je sada spreman za svakodnevnu upotrebu.

Kod izbora osobnog PIN-a izbjegavajte jednostavne i uobičajene kombinacije (na primjer 1234, 5555, osobni PIN baziran na datumu rođenja, broju registarskih pločica i sl.). Na opisani način promijenili ste inicijalni PIN koji Vam je dodijelila Banka u osobni PIN, čime prestaje važiti inicijalni PIN. Osobni PIN unosi se u token prilikom svakog korištenja. Preporučujemo da ne zapisujete osobni PIN, a pogotovo ne na token. Osobni PIN poznat je samo Vama, ne povjeravajte ga nikome, jer odgovornost za neovlašteno korištenje tokena snosite isključivo sami.

U slučaju tri pogrešna unosa PIN broja, uređaj se zaključava iz sigurnosnih razloga. Za otključavanje je potrebno nazvati Kontakt Centar na broj 0800 21 00 21

Generiranje jednokratne zaporke

Na web stranici Banke, prilikom prijave u sustav eLEMENT@ Internet bankarstva potrebno je unijeti dva identifikacijska podatka

  • Serijski broj tokena
  • Jednokratna zaporka

U polje "Serijski broj tokena" upišite serijski broj koji se nalazi na poleđini tokena (broj od 10 znamenki)

U polje "Jednokratna zaporka" upišite jednokratnu zaporku s ekrana tokena (6 znamenki) koju ćete dobiti na sljedeći način:

  1. Uključite uređaj pritiskom na gumb za paljenje(sasvim desno, izdvojen). Ukoliko je sve u redu, zaslon će prikazati poruku PIN.
  2. Unesite svoj PIN broj (koji ste odabrali prilikom aktivacije uređaja) i pritisnite OK (za brisanje unesenih znamenki pritisnite C). Ukoliko se nakon unosa PIN broja i pritiska na OK na zaslonu prikaže poruka PINERR (pogrešan PIN), unijeli ste pogrešan PIN broj i pritiskom na C možete ponovo unijeti ispravan PIN broj. VAŽNO! Nakon tri pogrešna unosa PIN broja, uređaj se zaključava iz sigurnosnih razloga.
  3. Zaslon će prikazati poruku MODE (način rada). Pritisnite 6. Na zaslonu će se prikazati jednokratna šifra koju koristite za pristup internetskom ili telefonskom bankarstvu.

U slučaju ispravnog upisa serijskog broja tokena te jednokratne zaporke otvara se stranica eLEMENT@Internet bankarstva s glavnim izbornikom putem kojeg možete obavljati upite i financijske transakcije. Prijava u sustav eLEMENT@ Internet bankarstva nije moguća s iskorištenim ili unaprijed generiranim jednokratnim zaporkama.

Autorizacija transakcija

Unesene financijske transakcije potrebno je autorizirati digitalnim potpisom. Prema korisničkim uputama za aplikaciju eLEMENT@ Internet bankarstva unesite nalog za plaćanje i pokrenite transakciju autorizacije naloga. Označite naloge koje želite poslati na izvršenje i odaberite opciju "Autoriziraj". Na stranici se u polju "Mode (SIGN-8)" pojavljuju dva osmeroznamenkasta broja (autorizacijski upiti) koje je potrebno upisati u token.

  • Uključite token pritiskom na za to predviđenu tipku 
  • Unesite osobni PIN
  • Pritisnite tipku 8 (SIGN)
  • Unesite u token prvi niz tj. osmeroznamenkasti broj naveden u polju “Mode (SIGN-8)”
  • Potvrdite sa OK
  • Unesite u token drugi niz tj. osmeroznamenkasti broj naveden u polju “Mode (SIGN-8)”
  • Prepišite osmeroznamenkasti odgovor sa ekrana tokena u polje “MAC”
  • Kliknite na tipku “Autoriziraj” u okruženju Internet bankarstva

Izmjena PIN-a

Osobni PIN moguće je promijeniti u svakom trenutku kada smatrate da je to potrebno.

Izmjena osobnog PIN-a obavlja se na sljedeći način:

  1. Uključite uređaj pritiskom na gumb za paljenje (sasvim desno, izdvojen). Ukoliko je sve u redu, zaslon će prikazati poruku PIN.
  2. Unesite postojeći PIN.
  3. Zaslon će prikazati poruku MODE (način rada). Pritisnite 0.
  4. Na zaslonu će se pokazati poruka NEW PIN (novi PIN), nakon čega možete unijeti novi PIN broj po vašem odabiru.
  5. Unesite odabrani PIN broj i pritisnite OK (za brisanje unesenih znamenki pritisnite C).
  6. Na zaslonu će se prikazati poruka CONFIRM (potvrdi). Ponovite unos vašeg PIN broja i pritisnite OK (za brisanje unesenih znamenki pritisnite C).
  7. Poruka FAILURE (neuspjeh) označava da niste ponovili isti PIN broj te vas uređaj vraća na korak 3. Poruka SUCCESS (uspjeh)na zaslonu potvrđuje uspješan unos vašeg jedinstvenog PIN broja i uređaj je sada spreman za svakodnevnu upotrebu.

 

Ovim postupkom PIN je promijenjen i koristi se od idućeg aktiviranja SBc@rd uređaja.

Otključavanje tokena

Unos pogrešnog PIN-a tri puta za redom (poruke PINERR 1, 2 ili 3) blokira SBc@rd uređaj uz poruku na ekranu LOCKED i niz od šest znamenaka.

 

U slučaju blokiranja SBc@rd uređaja treba nazvati Kontakt Centar na besplatni telefon 0800 21 00 21 , proći kroz postupak osobne identifikacije putem telefona i uz pomoć operatera Kontakt Centra odblokirati SBc@rd.

 

U slučaju gubitka ili krađe SBc@rd uređaja treba odmah nazvati besplatni telefon ili posjetiti najbližu poslovnicu te zatražiti blokadu uređaja.

Zaboravili ste PIN?

Nakon tri pogrešna unosa osobnog PIN-a token se automatski "zaključava". Na ekranu se pojavljuje poruka "LOCKED" i niz od 6 znamenki. U slučaju blokiranja SBc@rd uređaja treba nazvati Kontakt Centar na besplatni telefon 0800 21 00 21 , proći kroz postupak osobne identifikacije putem telefona i uz pomoć operatera Kontakt Centra odblokirati SBc@rd.

Gubitak ili krađa tokena

U slučaju gubitka ili krađe SBc@rd uređaja treba odmah nazvati besplatni telefon 0800 21 00 21 ili posjetiti najbližu poslovnicu te zatražiti blokadu uređaja. Po primitku prijave o gubitku ili krađi tokena isti će biti blokiran, a Vama se izdaje zamjenski token koji se naplaćuje sukladno Tarifi naknada Banke.

 

Kontakt centar OTP banke d.d. - telefonska služba pomoći korisnicima Internet i mobilnog bankarstva.

Za građane: od ponedjeljka do petka od 8:00 do 20:30 i subotom od 8:00 do 13:00

Za poslovne korisnike: od ponedjeljka do petka od 8:00 do 17:00

Za prijavu izgubljene kartice, autorizaciju i bankomate radno vrijeme je 24 sata, svim radnim danima, subotom, nedjeljom i državnim praznicima.

Telefon: 0800 21 00 21, 072 21 00 21

E-mail: info@otpbanka.hr / za poslovne korisnike: podrskapravneosobe@otpbanka.hr